Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом.
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у ЗДО "Теремок"
ПОЛОЖЕННЯ
про внутрішню систему забезпечення якості освіти
ЗДО "Теремок"
I. Загальні положення
1.1 Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти дошкільного навчального закладу «Теремок» (далі - Положення) розроблено відповідно до вимог статті 41 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VІІІ, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених Наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 року № 01-11/71 (долі МР ДСЯО).
1.2 Педагогічна рада як колегіальний орган управління закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності (ст.20 Закону України «Про дошкільну освіту», стаття 20).
1.3 Положення поширюється на всіх працівників закладу дошкільної освіти, які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, в тому числі і на працівників, які працюють за сумісництвом.
1.4 Термін дії Положення необмежений. Положення діє до затвердження нового.
1.5 Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - ВСЗЯО) забезпечує завідувач ЗДО «Теремок» в межах наданих йому повноважень.
1.6 Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносить завідувач за згодою педагогічної ради ЗДО «Теремок».
1.7 Критерії ефективності ВСЗЯО:
ü всебічний розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних здібностей, культурних потреб, формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду;
ü якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників ДНЗ (я-с) №7 «Теремок»;
ü оптимальне матеріально-технічне, психолого-педагогічне, медико-соціальне забезпечення якості організації освітнього процесу;
ü дієва система управління ДНЗ «Теремок».
1.8 Компоненти ВСЗЯО:
ü стратегія (політика);
ü організаційно-функціональна структура;
ü процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;
ü критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
ü критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
ü умови якісної організації освітнього процесу (умови, за яких стає досяжним належний рівень освіти вихованців закладу);
ü системи та процеси управління ДНЗ Теремок», зокрема інформаційні;
ü система та механізми забезпечення академічної доброчесності.
1.9. У закладі дошкільної освіти використовуються Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО (далі - ОКІ), визначеними МР ДСЯО, які є додатком 1 до цього Положення. Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є завідувач ДНЗ «Теремок»,.
1.10. Методами збору інформації є:
ü опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв’ю, фокус-групове дослідження);
ü спостереження (за освітнім середовищем, організацією життєдіяльності, проведенням навчальних занять);
ü вивчення документації ЗДО.
1.11. Самооцінювання якості освітніх та управлінських процесів відбувається з використанням рівнів:
ü перший (високий - 76-100%),
ü другий (достатній - 51-75%),
ü третій (вимагає покращення - 26-50%),
ü четвертий (низький - менше 24%).
ΙI. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти
2.1. Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - Політика) визначає мету й завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.
Мета Політики ВСЗЯО
|
1) гарантування якості дошкільної освіти здобувачів; 2) формування довіри суспільства до ДНЗ "Теремок»
|
Завдання Політики ВСЗЯО
|
1) організувати освітній процес, який сприяє оптимальному розвитку кожного вихованця, відповідно до його задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб (відповідність якості освіти вихованців Базовому компоненту дошкільної освіти, як державному стандарту, вимогам і (або) потребам батьківської та суспільної громад); 2) сприяти безперервному професійному зростанню та самореалізації педагогів; 3) забезпечувати необхідні умови для якісної організації освітнього процесу та інклюзивної освіти; 4) сприяти розвитку кадрової політики, партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу та професійної взаємодії; 5) запобігати проявам дискримінації, булінгу; 6) забезпечувати прозорість та інформаційну відкритість діяльності ДНЗ «Теремок».
|
Принципи Політики ВСЗЯО
|
1) дитиноцентризм. Головний суб'єкт, на якого спрямована освітня дія-льність ДНЗ «Теремок» – дитина; 2) автономність. Самостійність у визначення стратегії і напрямів розвитку ДНЗ «Теремок», виборі форм і методів організації освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим документам, Базовому компоненту дошкільної освіти; 3) системність. Усі компоненти та функції системи управління діяльніс-тю ДНЗ «Теремок» взаємопов'язані, що створює взаємозалежність між ними; 4) цілісність. Єдність усіх видів освітніх впливів на здобувача дошкільної освіти, їх підпорядкованості головній меті освітньої діяльності, яка передбачає всебічний розвиток, виховання ї соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності; 5) вдосконалення. Потреба постійного вдосконалення освітнього процесу відповідно до зміни внутрішнього та зовнішнього середовища, аналізу даних та інформації про результативність освітньої діяльності; 6) партнерство. Взаємодія учасників освітнього процесу, побудована на довірі та повазі, зацікавленості до суб'єктів, освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб, готовності до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього процесу; 7) відкритість і прозорість. Процедури системи забезпечення якості освітньої діяльності відкриті та зрозумілі для учасників освітнього процесу; 8) гнучкість і адаптивність. Можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління якістю, отримувати зворотні зв'язки та різні комунікації; 9) інновиційність. Здатність продукувати та впроваджувати нові, відсутні у практиці ДНЗ (я-с) №7 «Теремок» ідеї, технології, методики, пов'язані із забезпеченням якості дошкільної освіти.
|
ІІІ. Організаційно-функціональна структура
внутрішньої системи забезпечення якості освіти
3.1. Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО – це суб'єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміністрація закладу; тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу); педагогічна рада.
Адміністрація ДНЗ «Теремок»
|
1) формує блок локальних актів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу дошкільної освіти і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення педагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання; 2) готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у ДНЗ «Теремок», бере участь у заходах щодо змісту пропозицій; 3) організовує проведення у ДНЗ «Теремок» контрольно-оцінних процедур; 4) забезпечує умови для підготовки педагогів ДНЗ «Теремок», батьків або інших законних представників дітей, громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур; 5) організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти: збір, обробку (аналіз), зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні ДНЗ «Теремок»; 6) формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти та надає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління (педагогічна рада, загальні збори колективу тощо); 7) ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО.
|
Тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, група моніторингу) |
1) розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності ДНЗ «Теремок» параметри, критерії та показники, методи та форми; 2) беруть участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компетентності педагогів ДНЗ «Теремок»; 3) формують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні ДНЗ«Теремок».
|
Педагогічна рада
|
1) діє в межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами; 2) розглядає, ухвалює та оцінює основні питання діяльності ДНЗ «Теремок»; 3) ухвалює рішення щодо питань функціонування ДНЗ «Теремок», оновлення змісту освіти в зв'язку з появою нових стандартів освіти; підвищення рівня професіоналізму педагогів через впровадження нових освітніх технологій; підвищення якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі оцінки якості.
|
IV. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти
та освітньої діяльності
4.1. Процедурами ВСЗЯО є внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі – Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі – Моніторинг), які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, результатів.
4.2. Процедури ВСЗЯО спрямовані на:
ü удосконалення планування та організації освітнього процесу, спрямованого на розвиток компетентності здобувані в освіти;
ü посилення кадрового потенціалу закладу освіти та формування системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню професійної кваліфікації педагогічних працівників;
ü формування й удосконалення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки у здобуванні освіти ДНЗ «Теремок»;
ü розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;
ü максимальне усунення ефекту неповноти і неточності інформації про якість освіти, як на етапі планування освітніх результатів, так і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу по досягненню відповідної якості освіти.
4.3. Процедура Контролю у ДНЗ «Теремок» визначається логічним та доцільним об’єднанням його видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний) та змісту. Під час планування контролю застосовується технологічний прийом – розробляються циклограми, відповідно до методичних рекомендацій.
4.4. Процедура Моніторингу будується відповідно до визначених у ДНЗ «Теремок» напрямів.
4.5. Для процедури Контролю та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи (1.10) та джерела отримання інформації.
4.6. Моніторинг є методом та формою Контролю.
4.7. Результати процедур Контролю та Моніторингу оприлюднюються у формі:
ü аналітичної доповіді на засіданні педагогічної ради;
ü звіту керівника на загальних зборах (конференції) колективу;
ü проблемного аналізу – комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти у Програмі розвитку;
ü аналізу підсумків діяльності ДНЗ «Теремок» за навчальний рік та оздоровчий період – щорічне самооцінювання.
4.8. Комплексне самооцінювання функціонування та розвитку ДНЗ «Теремок» здійснюється відповідно до ОКІ (МР ДСЯО). Проблемний аналіз комплексного самооцінювання є основою для розроблення Програми розвитку закладу (здійснюється один раз на п’ять років).
4.9. Щорічне самооцінювання підсумків діяльності ДНЗ «Теремок» за навчальний рік та літній період здійснюється за блоковою системою аналізування. Підсумковий аналіз є першим розділом Плану роботи ДНЗ «Теремок» на навчальний рік та літній період, а також основою для його розроблення.
4.10. План роботи ДНЗ «Теремок» на навчальний рік та оздоровчий період є програмою реалізації процедур ВСЯЗО.
4.11. Документи та матеріали, які засвідчують системність реалізації процедур ВСЗЯО:
Документи
|
1. Програма розвитку ДНЗ «Теремок» на п'ять, років; 2. План роботи на навчальний рік та оздоровчий період; 3. План роботи педагога щодо організації освітнього процесу; 4. Протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу тощо; 5. Накази керівника.
|
Матеріали
|
1) проблемний (комплексний) аналіз; 2) аналіз підсумків діяльності ДНЗ «Теремок» на навчальний рік та оздоровчий період; 3) циклограма внутрішнього контролю ДНЗ «Теремок» на навчальний рік; 4) методика(и) моніторингових досліджень за напрямами діяльності.
|
V. Механізми оцінювання здобувачів дошкільної освіти
5.1. Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до змісту освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти.
5.2. Очікувані результати навчання здобувачів дошкільної освіти визначені в освітніх програмах, за якими організовано освітній процес у ДНЗ «Теремок» (ст.23 Закону України «Про дошкільну освіту»).
5.3. Методику моніторингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада строком на п'ять років, зберігається в групах і методичному кабінеті у теках відповідно до вікової категорії здобувачів освіти.
5.4. Періодичність проведення моніторингу – два рази на рік:
ü на початку навчального року (вересень) – проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей та коригування освітнього процесу по розділах освітньої програми з тими дітьми, які потребують індивідуальної роботи;
ü у кінці навчального року (квітень – травень) – з метою порівняльного аналізу результатів на початок і кінець року.
Можливе додаткове обстеження (в січні) особливостей динаміки розвитку тієї чи іншої дитини.
5.5. Інформація, отримана у процесі моніторингу з подальшим її аналізом, с основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.
5.6. Моніторинг проводять вихователі, «вузькі» фахівці – музичні керівники. Психологічну діагностику розпізнавання психічних процесів, станів, рис і якостей особистості проводить практичний психолог, стану фізичного здоров'я здійснює медичний персонал. За потребою діагностичні процедури може проводити вихователь-методист ДНЗ «Теремок».
5.7. Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і розробляють своєчасні коригувальні дії .
Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові результати організованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого аналізу є основою конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік, виведення річних завдань тощо.
5.8. Вихователь-методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку, в якій визначає причини недостатньо високого рівня освоєння програмного матеріалу за освітніми лініями; формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу у групах.
5.9. Аналітична довідка за результатами Моніторингу вводиться у склад підсумкового аналізу діяльності ДНЗ «Теремок» за навчальний рік, обговорюється на засіданні педагогічної ради, що впливає на визначення річних завдань діяльності на новий навчальний рік.
5.10. Проведення процедур Моніторингу фіксуються у Плані роботи ДНЗ «Теремок».
VI. Механізми оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників
6.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів ДНЗ «Теремок» відбуваються під час атестацій та міжатестаційного періоду.
6.2. Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного періоду:
6.2.1. Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників ДНЗ «Теремок», яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об'єктивного оцінювання є всебічний аналіз освітнього процесу, організованого педагогом, який атестується, вивчення думки батьків та колег тощо.
6.2.2. Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповідно до Порядку підвищення кваліфікації,
6.2.3. Педагог, який атестується, здійснює самоаналіз професійної діяльності за критеріями, визначеними з урахуванням критерій та індикаторів додатку 1 до Методичних рекомендацій ДСЯО:
ü особливості планування освітнього процесу (форми, види, зміст, ступінь самостійності);
ü створення динамічного предметно-просторового розвивального середовища, спрямованого на розвиток компетентностей дітей;
ü застосування сучасних технологій та методик в освітньому процесі, спрямованих на оволодіння дітьми компетентностями та наскрізними уміннями;
ü створення та використання власних освітніх освітніх ресурсів;
ü забезпечення умов емоційного благополуччя та комфортного перебування дітей у групі;
ü створення соціальних ситуацій розвитку дитини (активізація спілкування дитини з дорослими та однолітками, розвиток мовленнєвих та комунікативних навичок);
ü результативність організації освітнього процесу (динаміка розвитку базових якостей дітей);
ü забезпечення власного професійного розвитку та підвищення кваліфікації (у тому числі участь у методичній роботі закладу);
ü партнерська взаємодія з педагогічними працівниками
ü співпраця з батьками та сприяння до зворотнього зв'язку (рівень та форми залучення в освітній процес)
6.2.2. Діагностичмий матеріал оцінювання індивідуального розвитку професійної компетентності педагога – процеси, параметри, критерії, інструменти та методи – затверджує педагогічна рада строком на п'ять років, зберігається у методичному кабінеті.
6.3. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період.
6.3.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційннй період відбувається відповідно до Плану роботи ДНЗ «Теремок» на навчальний рік та оздоровчий період у процесі тематичного, підсумкового контролю.
6.3.2. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляються з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення.
6.3.3. Під час підсумкового контролю за результатами діяльності ДНЗ «Теремок» за навчальний рік здійснюється анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб, прогнозування методичної роботи, що дає змогу розробити індивідуальний проєктний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та окреслити пріоритети діяльності закладу на наступний навчальний рік.
6.3.4. Методика формування індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога як форма самоаналізу здійснюється відповідно до методичних рекомендацій, за потребою затверджує педагогічна рада.
6.3.5. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені матеріали індивідуальних проектних планів розвитку педагогів зберігаються у методичному кабінеті.
6.4. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно до Порядку підвищений кваліфікації. Результатом оцінювання у міжатестаційний період є побудова індивідуального проєктного плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична допомога.
6.5. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогіяних працівників:
ü План роботи ДНЗ «Теремок» на навчальний рік та оздоровчий період;
ü Індивідуальний план підготовки та проходження атестації;
ü протоколи засідання педагогічної ради, атестаційної комісії, атестаційний лист;
ü накази керівника.
VII. Умови якісної організації освітніх і управлінських процесів
(освітнє середовище)
7.1. Для якісної організації освітнього процесу у ДНЗ «Теремок» забезпечуються необхідні умови: матеріально-технічні, навчально-методичні; психолого-педагогічні, медико-соціальні та інклюзивної освіти:
7.1.1. Матеріально-технічні умови. Відповідність будівлі, приміщень та території вимогам щодо безпечності, доступності, комфортності та оснащеності; дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
7.1.2. Навчально-методичні умови. Створення освітнього простору групових приміщень та інших основних приміщень, яке забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетентності; є безпечним, доступним, комфортним.
7.1.3. Психолого-педагогічні умови. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації; в якому спрямована робота з надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу та організації ефективної співпраці з працівниками з питань підтримки психологічного комфорту у закладі та забезпечення емоційного благополуччя здобувачів дошкільної освіти.
7.1.4. Медико-соціальні умови. Забезпечення ефективного механізму медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти; організації системи роботи з фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти; якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.
7.1.5. Умови інклюзивної освіти. Створення освітнього середовища, в якому реалізуються права дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціальна адаптація та підготовка до отримання наступного рівня освіти.
7.2. Критерії комплексного самооцінювання наявності необхідних умов для якісної організації освітнього процесу (далі - Умови) визначаються відповідно до визначених умов.
7.3. З метою системного щорічного самооцінювання Умов формуються циклограми (технологічні картки), в яких визначено критерії відповідно до законодавчих актів з цих питань, та які є робочим документом керівника ДНЗ «Теремок».
7.4. Оперативна інформація про забезпечення Умов висвітлюється на засіданнях адміністративної наради при керівникові.
7.5. Узагальнена інформація про забезпечення Умов обговорюється під час засідань педагогічної ради, інших органів самоврядування.
7.6. Документи, які засвідчують проведення процедур оцінювання щодо забезпечення Умов:
üПрограма розвитку закладу дошкільної освіти (комплексний аналіз);
üПлан роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період (щорічний аналіз);
üАкти готовності;
üпротоколи засідань педагогічної ради, інших органів самоврядування;
üнакази керівника.
VIII. Cистеми та процеси управління
ДНЗ «Теремок»
8.1. Система управління ДНЗ «Теремок», складається з функцій (аналізування – інформаційно-аналітична, мотиваційно-цільова; планування – планово-прогностична; організаційна - координувально-виконавська; контрольна – оцінювально-діагностична; регулювальна – регулювально-корекційна), які взаємопов’язані та передбачають основні наскрізні процеси.
8.2. Критеріями якості наскрізних процесів управління є:
ü визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти;
ü ефективність кадрової політики;
ü прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти (розвиток інформаційних систем);
ü діяльність та конструктивність рішень колегіального органу управління та органів громадського самоврядування.
Визначеність системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти |
1. Сформована стратегія – Програма розвитку ДНЗ «Теремок», яка відповідає особливостям та умовам діяльності закладу є структурованою за напрямами діяльності, чіткою іі вимірюваною, в якій відстежуеться перспективність та спрямованість на підвищення якості освітньої діяльності. Про результати реалізації Програми розвитку звітує директор на засіданні педагогічної ради, загальних зборах (конференції) колективу. Проєкт нової Програми розвитку розробляє творча група учасників освітнього процесу на основі комплексного самооцінювания, проєкт обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.
2. Сформована тактика діяльності – План роботи ДНЗ «Теремок» на навчальний рік та оздоровчий період (можуть формуватися окремими планами): üураховані визначені у Програмі розвитку перспективні заходи; üпобудована на засадах аналізу підсумків діяльності (щорічного самооцінювання) закладу дошкільної освіти за минулий період; üструктура та зміст висвітлює систему роботи усіх структур закладу на вирішення річних завдань та процесів його якісного функціонування та розвитку; üдо розроблення залучено працівників закладу та батьків здобувачів дошкільної освіти. Результати роботи закладу відповідно Плану розглядаються на засіданнях педагогічної ради. План обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради, затверджує керівник.
3. Визначена система планування освітнього процесу усіх педагогів ДНЗ «Теремок». Види, форма та особливості змістових компонентів планів педагогів сформовано у методичних рекомендаціях чи у Положенні про планування освітнього процесу, схвалених педагогічною радою ДНЗ «Теремок».
|
Ефективність кадрової політики |
1) укомплектованість кадрами, освітній рівень педагогів; рівень кваліфікації (динаміка зростання числа працівників, які пройшли курси підвищення кваліфікації); динаміка зростання професійної компетентності, категорійності; 2) створення умов для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес, залучення до участі педагогів у експериментальній діяльності; 3) обговорення питань підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи на засіданні педагогічної ради; 4) цілеспрямований методичний супровід професійного зростання педагогів; 5) відзначення, матеріальне та моральне заохочення педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності; 6) координування діяльності та взаємин педагогів щодо прийняття та реалізації рішень, делегування окремих функцій управління; 7) формування та розвиток корпоративної культури, відображення у нормативних документах: Правилах внутрішнього розпорядку, Колективному договорі |
Прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу дошкільної освіти (розвиток інформаційних систем) |
1) Сформованість системи інформаційного забезпечення управління ДНЗ «Теремок» (наявність бази даних про вихованців та працівників закладу, використання системи електронного документообігу, застосування технологічних карт для збору, аналізу інформації та прийняття управлінського рішення відповідно до визначених Положенні критеріїв). 2) Наявність та використання загальнодоступних інформаційних ресурсів (стенди, сайт). Зміст інформації про діяльність є відповідним вимогам законодавства. Інформація регулярно поповнюється й вчасно оновлюється. 3) Наявність форм зворотного зв'язку, які вчасно обробляються та враховуються у діяльності. |
Діяльність та конструктивність рішень колегіального органу управління та органів громадського самоврядування |
1) Діє вищий орган громадського самоврядування – загальні збори (конференція) колективу та батьків. 2) Діє орган самоврядування працівників закладу. 3) Діє орган батьківського самоврядування. 4) Органи громадського самоврядування діють відповідно до законодавства. 5) Освітні та соціальні ініціативи, висунуті чинними органами, підтримуються керівництвом.
|
ІХ. Система й механізми забезпечення академічної доброчесності
9.1. Педагогічні працівники дотримуються вимог академічмої доброчесності:
ü посилаються на джерела інформації, якщо використано сторонні ідеї, розробки, твердження, відомості;
ü виконують норми законодавства про авторське право й суміжні права;
ü надають достовірну інформацію про методики й результати досліджень, джерела використаної інформації, власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
ü визначають дотримання академічної доброчесності дітьми;
ü об’єктивно оцінюють результати освітнього процесу та якості дошкільної освіти дітей,
9.2. Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності.
ü обман – неправдиве інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процессу (академічний плагіат – представлення результатів наукової діяльності інших осіб як результатів власного дослідження, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення авторства; самоплагіат – представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як нових; фабрикація – вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі; фальсифікація – зміна чи модифікація інформації, яка стосується освітнього процесу; списування – використання під час письмових робіт зовнішніх джерел інформації, крім дозволених);
ü хабарництво – надання або отримання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ чи пропозиція щодо цього, щоб отримати переваги в освітньому процесі;
ü необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання.
9.3. Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчесності, які встановлена Законом України «Про освіту»:
ü позбавляються наукового (освітньо-творчого) ступеня чи вченого звання, педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
ü отримують відмову у присвоєнні ступенів, звань та категорій;
ü втрачають право працювати у деяких закладах або займати деякі посади